sobota 31. května 2014

Helsinki-Vantaa (HEL/EFHK) Spotting květen 2014

Ještě dvě letadla, která se dají zastihnout na pravidelných linkách v Helsinkách, mi chyběla k mé spokojenosti - Airbus A340 Finnair v Marimekko livery a Airbus A330F Turkish Cargo. Proto jsem se ve čtvrtek 22.5.2014 vydal pokusit se tyto dva kousky zastihnout. Trochu jsem si přivstal a tak jsem jen tak tak chytil ranní Boeing 767 UPS Airlines a chvíli později i Boeing 757 FedEx. Zmíněný Airbus A340 Marimekko se mi povedlo vyfotit při pojíždění na start, ale jen z velké dálky. Naopak mi trochu spravilo náladu nečekané přistání letounu CASA C-295 finských vzdušných sil. Z nepochopitelných důvodů se kolem desáté hodiny začala létat pouze dráha 22R, takže Airbus A330F Turkish Cargo se mi také nepodařil tak, jak bych si představoval.

Kolem poledne už mě začal otravovat hluk ze stavebních strojů, které rekonstruovaly pojížděcí dráhu Zulu, a tak jsem se dal na pochod k dráze 22R. Cestou jsem prošel osami drah 22L, 22R a 15. Po více jak hodinové cestě jsem došel k dalšímu vyhlášenému spotterskému místu u prahu dráhy 22R. Výhled tu ale nebyl úplně ideální. Trošku lepší to bylo na hranici blízkého kamenolomu, ale poté, co jsem uslyšel sirénu a chvíli poté výbuch, jsem radši zůstal na bezpečnějším místě.

Jelikož poslední autobus z této strany letiště mi jel v 17:00, musel jsem spotting ukončit dříve, než jsem původně plánoval. Aspoň ze zastávky se mi podařilo konečně vyfotit i Saab 340 Central Connect Airlines. 

Žádné komentáře:

Okomentovat