pátek 6. srpna 2010

Virtuální létání a já

Moje "kariéra" virtuálního letce se začala psát již od mých 6-ti let, kdy jsem se setkal s Flight Simulatorem for Windows 95. Létal jsem pouze "na šipkách" bez joysticku, a nejdříve jsem neuměl ani pořádně přistát, po několika pokusech se to ale přece jen podařilo.

Přibližně v mých deseti letech jsem dostal první joystick a také Flight Unlimited II. Na svou dobu to byl simulátor mnohem pokročilejší než Flight Simulator od Microsoftu - měl detailnější grafiku a dokonce už také ATC komunikaci mezi letadly.

Až do jara roku 2010 jsem létal na Flight Simulatoru 2004: Century of Flight, avšak pouze offline, sám. Zcela nový rozměr ale dostalo mé virtuální létání s přechodem na celosvětovou síť IVAO. Moje začátky na IVAO byly o něco lehčí hlavně díky tomu, že jsem měl předtím už nalétáno hodně offline hodin, takže jsem dokázal perfektně ovládat letadlo, ale stejně bylo potřeba se naučit spoustu nových věcí - frazeologii, přesnou navigaci, podávání letového plánu, atd.

Nyní už létám prakticky jen online v síti IVAO, jsem členem několika virtuálních aerolinií - např. Czech Wings nebo Virtual Pilots Association. Nejraději se účastním hromadných eventů, kdy virtuální oblaka ožijí desítkami letadel, řízené skutečnými lidmi.

Žádné komentáře:

Okomentovat