středa 30. dubna 2014

Helsinki-Vantaa (HEL/EFHK) Spotting duben 2014

Během několika posledních týdnů jsem prošvihl docela dost zajímavých letadel v Helsinkách. Asi nejvíce mě mrzí MD-11F UPS Airlines a MD-11F Lufthansa Cargo. Už jsem dlouho nebyl fotit, tak jsem se toto pondělí rozhodl vše napravit.

Tentokrát byl hlavní důvod návštěvy letiště Helsinki-Vantaa spojen s prohlídkou zdejšího leteckého muzea (článek s fotkami bude publikován později). Ale když už se trmácím tak dlouhou cestu, musím samozřejmě využít celý den. Proto od 7:45 do 14:15 jsem fotil z tradičního místa u prahu dráhy 22L. Doufal jsem, že takto brzo ráno chytím nějaké pravidelné cargo, ale neuvědomil jsem si, že v pondělí létá ještě trochu dříve (podobně jako např. TNT do Brna). Nakonec jsem se ale po deváté hodině dočkal alespoň příletu MD-11F Nordic Global Airlines, registrace OH-NGB na pravidelné lince z Bruselu.

Ráno létalo také více business letů, např. Mitsubishi MU-2K SE-GHA patřící společnosti Saab. Mezi další zajímavé přílety bych pak zařadil např. Airbus A320 S7 Airlines, Airbus A321 Turkish Airlines se sharklety, Boeing 737-900 KLM nebo Boeing 757-200 Icelandair.

Po cestě do muzea jsem ještě na cargo apronu 2 vyfotil zaparkovaný Fokker 70 holandské vlády (reg. PH-KBX) a Airbus A300 DHL. Poměrně vydařený spotterský den jsem zakončil na vyhlídkové terase, která vždy nabízí zajímavé kompozice pohybů na zemi.

Žádné komentáře:

Okomentovat