úterý 8. dubna 2014

Tallinn Airport (TLL/EETN) Spotting

Z Helsinek to není až tak daleko do Tallinnu - přibližně 80 km což odpovídá 2,5 hodinám cesty trajektem. Proto jsem se rozhodl během jednodenního výletu navštívit nejen historické centrum města, ale také letiště. To je vzdálené od centra jen asi 3 kilometry.

Začal jsem u terminálu, kde se dá i skrze plot celkem dobře fotit pohyb na zemi. Následně jsem si obešel letiště po jeho severním okraji, kde se nachází stojánka všeobecného letectví (včetně L-410 estonské pohraniční stráže, reg. ES-PLY) a ještě kousek dál odstavené Tu-134 a An-26. Pak jsem se opět vrátil zpět k terminálu a zaujal pozici u západního okraje dráhy, kde se dal dobře fotit přistávající provoz na dráhu 26.

Za nejzajímavější letadlo, které se mi během tří hodin na letišti podařilo zachytit, považuji Airbus A320 Nesma Airlines díky jeho zajímavé livery. Pěkné barvy mají i Embraery E-170 a Bombardiery CRJ900 Estonian Air. Mimo jiné zde také stál odstavený Airbus A320 Lufthansy, který tu zůstal díky třídenní stávce pilotů.

Žádné komentáře:

Okomentovat