pondělí 29. září 2014

Letadla do FSX pro méně výkonné počítače - Majestic Software MJC8 Q400

Ve zkratce
Asi jediná skutečně věrohodná simulace turbovrtulového dopravního letadla pro FSX. Díky externě zpracovanému letovému modelu běží addon hladce i na starších počítačích a chová se ve vzduchu mnohem reálněji. Mírně vyšší cena je vykompenzována špičkovou kvalitou zpracování.

Obsažené verze: Bombardier Dash 8-Q400
Aktuální verze: Pilot Edition - 1.011 - vývoj stále běží a připravují se i dvě další verze Pro a Training
Aktuální cena: 49,95
Odkaz: http://majesticsoftware.com/mjc8q400/


Co mě zaujalo
    • Konečně věrně zpracovaný turboprop ve Flight Simulatoru - včetně reálné odezvy plynových pák na tah motoru a specifického chování při různých fázích letu
    • Většinu času běží až s dvojnásobnými FPS oproti podobně komplexním addonům dopravních letadel
    • Simulace námrazy a protinámrazového systému
    • Součástí základní instalace je 19 repaintů téměř všech aktuálních leteckých společností provozujících Dash 8-Q400
    Co by mohlo být lepší
    • Nic mě nenapadá...
    Nejzajímavější aktuální provozovatelé
    • SATA Air Açores - létají po letištích s krátkými drahami na Azorských ostrovech
    • FlyBe - největší provozovatel Q400 na světě


    Kompatibilita s dalšími addony
    I když má Dash k dispozici Load Manager, je možno používat FsPassengers. GSX sice možno používat je, ale známou chybou je nemožnost spouštění motorů během vytlačení.

    Zajímavosti ohledně provozních postupů letadla
    Ovládání velkého turbovrtulového letadla může činit mnoha pilotům zvyklých na Boeingy a Airbusy zpočátku problémy. Díky silným motorům je potřeba při startu nastavit vyvážení směrovky doprava, jinak vás to bude táhnout na levou stranu. Při přistání je třeba myslet na to, že tah motorů generuje velkou část vztlaku na křídle a nestahovat plyn ještě za letu, ale až těsně po dotyku kol s dráhou. I když se to tak na první pohled nemusí zdát, dokáže Dash 8-Q400 přistát na skutečně velmi krátké dráze - tehdy dokážete využít klapky na 35° a zpětný tah motorů. Na běžných letištích ale přistanete s klapkami na 15° a bez zpětného tahu.

    Doporučení
    Velmi šikovnou pomůckou je Performance Calculator od Aurasim, který je dostupný jako online aplikace zcela zdarma. Díky něj dokážete přesně spočítat V-rychlosti pro daná letiště při aktuálním počasí.

    Žádné komentáře:

    Okomentovat