sobota 7. srpna 2010

Jeden všední den v Medlánkách

Jak jsem zjistil jeden den, kdy jsem neměl co dělat a zajel si na aeroklubové letiště do Medlánek, spottování na malých aerodromech je úplně jiný zážitek, než spottování za plotem na mezinárodním letišti. Fotky jsou úplně jinačí, hlavně díky tomu, že je možné si na letadla "sáhnout". Občas jsem tak překvapený kvalitou fotek, která, i když se fotí hlavně malinkaté ultralighty, je mnohdy lepší než u velkých dopravních letadel.

I když byl všední den, v Medlánkách bylo celý den na co koukat. Dopoledne startovaly větroně (tři jednopilotní a pak jeden Blaník), odpoledne sem z Tuřan přiletěl L-60 Brigadýr provádět paravýsadky, k večeru sem přiletěly nějaké ultralighty a dokonce vrtulníky. Málem jsem dokonce mohl i pomáhat držením křídla při roztlačení větroně, nakonec ale přišel další člen aeroklubu a nebylo potřeba. Také jsem se dal do řeči se členem aeroklubu Brno-Slatina, veteránem, který učil seskoky padákem. Byl jsem překvapen, když mi řekl, že i on létá na simulátorech na počítači (asi Flight Simulator, ale to on nevěděl jistě). Při počátku paravýsadků bylo nutné otevřit prostor a na věž tak sedl AFIS, takže bylo i co poslouchat.

Žádné komentáře:

Okomentovat