pátek 19. října 2018

Z Vídně do Dublinu s Aer Lingus


V posledním roce čas od času musím letět na služební cestu do Irska. Nejčastěji létám z Bratislavy do Dublinu s Ryanairem, jednou jsem při cestě tam zkusil Ryanair z Brna do Dublinu s přestupem ve Stanstedu. Tentokrát jsem kvůli času odletu zvolil spojení z Vídně do Dublinu s druhou největší irskou leteckou společností Aer Lingus.

VIE-DUB, EI661, A320
V pondělí ráno v 8:30 jsem se ocitl na terminálu 1 vídeňského letiště. Trochu jsem se zhrozil při pohledu na dlouhou frontu před check-in přepážkou Aer Lingus. Vypadalo to, jako kdyby všichni cestující v tomto letu dorazili na letiště ve stejnou dobu. Než jsem přišel na řadu, uplynula téměř půl hodina. Sice jsem si předchozí den udělal on-line check-in, ale s odbaveným zavazadlem bych se frontě ani tak nevyhnul. Systém mi automaticky přidělil sedadlo 10D, výběr vlastního místa byl pouze za poplatek.

Po odevzdání zavazadla jsem pomalu zamířil na gate. Nejprve jsem prošel turniketem, kde je potřeba přiložit boarding pass. Hned za ním je duty free shop, ze kterého jsem se ale rychle vymotal a došel na pasovou kontrolu. I zde to trochu vázlo, jelikož nefungovaly e-gaty pro automatickou kontrolu a celníkům chvíli trvalo, než otevřeli více přepážek pro manuální kontrolu. Pak už stačilo jen podstoupit bezpečnostní kontrolu, sjet do přízemí, a počkat si v poměrně malém  přeplněném prostoru u gate D69 na čas nástupu.

Asi půl hodinu před odletem jsem nastoupil do autobusu, který mě zavezl na stání v západní části letiště, kde už čekal Airbus A320 EI-DEM. Usadil jsem se na své místo, téměř přesně na čas v 10:35 se spustily motory a za chvíli už se Airbus odlepil od dráhy 16. Po nastoupání do cestovní hladiny začali palubní průvodčí nabízet jídlo a pití k zakoupení. Ceny byly přiměřené, ale nabídka dost žalostná. Chování stevarda a stevardek bylo profesionální, ale neosobní.

Většinu letu jsem strávil čtením knihy a podřimováním. Po dvou a půl hodině jsme přistáli na dráze 28 v Dublinu. Pak jsme těsně před stojánkou museli ještě vyčkat asi 10 minut se spuštěnými motory, než se údajně dostaví pozemní personál. Po vystoupení z letadla mě čekala poměrně dlouhá a spletitá cesta až do hlavní částí terminálu 2, kde jsem prošel pasovou kontrolou a vyzvedl si zavazadlo.

Musím říct, že Aer Lingus se ve svých službách na krátkých trasách až podezřele podobá Ryanairu. Přitom ale sám sebe neprofiluje jako nízkonákladovou aerolinku. Lidem to ale nejspíš vůbec nevadí, protože letadlo bylo úplně plné.

Žádné komentáře:

Okomentovat