úterý 22. července 2014

Muzeum letecké a pozemní techniky Vyškov

V leteckém muzeu na letišti ve Vyškově jsem již byl asi třikrát, nikdy jsem ale nepořídil pořádnou fotodokumentaci. Proto jsem se vydal minulý týden do Vyškova ještě jednou tento problém napravit. Jedním z důvodů, proč jsem tak neučinil již mnohem dříve je fakt, že toto muzeum není zrovna ideální pro focení - většina letadel je špatně udržovaných - s ošuntělým nátěrem a plachtami zakrývající pilotní kabinu. Ani žádný kokpit není přístupný.

Přesto se zde ale nachází některé zajímavé exponáty. Třeba bombardér Il-28, dva dopravní Il-14 nebo L-39V (verze pro vlekání cvičných cílů). Pak samozřejmě nemůže chybět Mig-15, Mig-19, Mig-21, Mig-23 a Su-7. Asi nejvíce zachovalá je sbírka vrtulníků, najdeme tu Mi-1, Mi-2, Mi-4 a Mi-8.

Pod plachtou tu pak leží několik leteckých motorů a vykopané trosky letadel z druhé světové války. Mimo letadel tu stojí také tank, děla, autobusy apod.

Při návštěvě muzea jsem si zašel podívat se i k aeroklubu, zde ale byl vytažený před hangárem pouze Vivat a Eurostar (fotky jsou samostatně v albu Krátké zastávky na letištích).

Žádné komentáře:

Okomentovat