sobota 23. listopadu 2013

Spot2Log - jednoduchý spotterský deníček

Když jsem nedávno hledal způsob, jak si udělat trochu pořádek ve stovkách (možná i tisíců) fotek letadel, které jsem v průběhu čtyř let vyfotil, narazil jsem na poměrně jednoduchý ale elegantní prográmek s názvem Spot2Log. Ihned jsem si stáhl demoverzi a začal testovat, zda by mi mohl být nějak nápomocný.


Pomocí Spot2Log můžeme přidávat, editovat a prohlížet fotky letadel, které vyfotíme. Při přidávání vyplňujeme základní údaje jako typ letadla, registraci, společnost, místo pořízení a datum. Příjemné je, že pokud vyplníme jen registraci letadla, automaticky se nám dotáhne z internetu typ letadla a společnost. U většiny dopravních letadel to funguje spolehlivě, nicméně registrace bizjetů a dalších GA letadel už tu nenajdeme. Pak lze přidat k danému záznamu až 3 fotky. Jakmile se trošku seznámíme s prostředím programu, tak už je přidávání fotek velice rychlé, a jedno letadlo budeme mít zpracované do půl minuty.

Pokud chceme fotky prohlížet, máme na výběr buď vyhledávat jednoduše podle registrace, nebo pomocí filtru všech údajů, které u fotky zadáváme. Spot2Log obsahuje také spoustu drobností, jako např. export databáze do Excelu, vytváření reportů, statistiky, publikování na Facebooku nebo Twitteru. Nastavení programu není příliš obsáhlé - zde bych pouze zmínil celkem důležitou možnost přidání vlastních polí. Napadl mě jeden příklad možného využití - třeba pokud chceme mít u každé fotky také aktuální METAR v době vyfocení.


Tím jsem v podstatě vyjmenoval všechny možnosti, které program nabízí. Důležité je, že veškeré funkce jsou dostupné na jedno nebo dvě kliknutí, takže práce s ním se nám po pár desítkách přidaných fotek nezprotiví. Jediná vada na kráse uživatelského prostředí je fakt, že některá okna programu mají pevnou velikost - někdy by se na větších monitorech hodilo zvětšit si pracovní prostor. Program stojí 12 liber, což je vcelku rozumná cena. K dispozici je demoverze, která je omezena na maximálně 25 záznamů.

Spot2Log má velkou přidanou hodnotu pro spottery, kteří si fotky uschovávají pouze u sebe a nikde je nepublikují. Já jsem se nakonec Spot2Log zavrhl proto, že tyto stránky mi plní funkci spotterského deníku více než dostatečně.

Žádné komentáře:

Okomentovat