pátek 1. března 2013

S Danube Wings na otočku do Košic (BTS-KSC-BTS)


Na počátku tohoto výletu stála touha proletět se něčím jiným, než Airbusem rodiny A320 nebo Boeingem 737. Docela mě lákalo udělat si výlet do Košic s Danube Wings, které létají od nového roku 2x denně mezi Bratislavou a Košicemi. Když se pak o pár dnů později na Zl'avomatu objevila nabídka 46€ za jednosměrný lístek, řekl jsem si, že za vyzkoušení to stojí. Cena za letenku oproti lowcostům je to sice drasticky vyšší, a sleva nikterak výrazná, nicméně protentokrát jsem to byl schopen překousnout. Po odeslání kódu voucheru na rezervační oddělení mi byla vystavena letenka na moje zvolené lety - BTS-KSC 28.2. s odletem v 8:30, a KSC-BTS 28.2. s odletem v 17:30.

Cesta začala už den před odletem přesunem z Brna do Bratislavy vlakem EC 177 Slovenská Strela. Jízdenku jsem koupil v e-shopu ČD za 158 Kč. Asi lepší varianta by bylo jet Euronightem, zde bych ale musel platit plnou sazbu. Jelikož jsem ale četl vesměs pozitivní recenze na spací možnosti letiště M. R. Štefánika, nijak mi nevadilo strávit noc na letišti. V terminálu bylo téměř liduprázdno, a tak jsem se natáhl na trojlavičku bez opěradel, díky rychlé a stabilní Wi-Fi jsem si pustil Radio Paradise a snažil se aspoň trochu odpočívat. Občas kolem prošla ochranka, bez jakýchkoli námitek. Světlo bylo na noc trochu ztlumené, a bylo tu opravdu ticho, takže jsem se tu cítil velice příjemně.

BTS-KSC, V51410, AT72
Kolem 7:00 se pak otevřela přepážka na check-inu, kde jsem pouze vyzvedl boarding pass. Ačkoli byla v ceně letenky i přeprava až 15 kg zavazadla, já si vystačil pouze s batohem do kabiny. Po průchodu bezpečnostní kontrolou jsem si sedl před gate a poslouchal na LiveATC, které má nově pokrytí i oblastního řízení Slovenska (Bratislava Radar), tak letiště v Bratislavě (všechny pozice), přílet mého letadla. Jakmile letadlo přiletělo, tak proběhl nástup do autobusu, který nás zavezl k ATR-72 OM-VRC, jenž stálo až na severovýchodním stání daleko od terminálu. 

Chvíli po usazení na místo 03A už se začaly točit vrtule, a pak přesně na čas proběhl odlet z dráhy 13 směr východ. Nad západem Slovenska bylo ještě zataženo, ale za chvíli mraky zmizely a byl krásný výhled. Přes 20 let staré ATR se mi zdálo poměrně hodně hlučné, a celé letadlo různě vibrovalo, nejsilněji při větším tahu motorů. Letadlo bylo zaplněno tak zhruba z poloviny. Chvíli po nastoupání do letové hladiny začaly dvě letušky servírovat nápoje - na výběr byla káva, čaj nebo minerálka. V Košicích piloti zalétli VOR/DME přiblížení na dráhu 19, a po otočení na dráze jsme za chvíli přijeli k terminálu. Zeptal jsem se letušky, zda by bylo možné se podívat do kokpitu, ta zavolala kapitánovi, ale bohužel to nešlo, protože v kokpitu byl ještě navíc safety pilot.

Koupil jsem si v automatu dvě půl hodinové jízdenky (jedna stojí 0,60€), a jel do centra. Historické centrum jsem prochodil křížem krážem asi za hodinu a půl, a pak už jsem jen tak bloumal kolem. Je to tu sice pěkné, ale nijak extrémně nadšen jsem také nebyl. Košice se pyšní titulem Evropského hlavního města kultury 2013, ale žádný kulturní program jsem tu bohužel nenavštívil.

KSC-BTS, V51413, AT72
O půl čtvrté jsem se přepravil autobusem zpět na letiště, kde zrovna otevírali check-in, tak jsem se hned odbavil a prošel bezpečnostní kontrolou. Terminál je tu opravdu malý, prostory jsou tu hodně stísněné. Docela bych chtěl vidět, jak to tu vypadá, když se tu třeba v létě sejde více charterů. Čekalo tu na nás celý den to stejné ATR, kterým jsme přiletěli, včetně stejné posádky.

Odlet proběhl chvíli po západu slunce, a opět načas, z dráhy 19. Loadfactor opět kolem 50%, celý let probíhal v podobném duchu, jako ten ranní. V Bratislavě jsme pak přistávali na dráhu 22, přistání bylo trošku tvrdší, a ATR pak ještě dvakrát poskočilo, než se začalo brzdit.

Abych to celé zhodnotil - byl to příjemný jednodenní výlet, i když dražší, než jsem normálně zvyklý. Za jediná negativa Danube Wings považuji neexistenci on-line checkinu, a žádné hlášení z kokpitu před ani během letu.

Žádné komentáře:

Okomentovat