čtvrtek 23. června 2011

Výlet do Bergama s Ryanairem

Sice vím, že o lince do Brno-Bergamo toho již bylo napsáno hodně, ale nedá mi to napsat svůj vlastní trip report. Na konci dubna jsem se namátkou díval na web Ryanairu, a našel letenky s cenou 375,- tam i zpět pro jednu osobu v období 20.6.-22.6. Říkal jsem si, že takováto nabídka se neodmítá, protože slevy přes léto většinou nebývají tak výrazné.

Na letiště jsem přijel z domu asi za 15 min. autobusem, s rezervou něco přes 2 hodiny. Byl jsem dokonce první cestující, který prošel bezpečnostní kontrolou, a následně první cestující bez priority boardingu, který se dostal do letadla. Z Bergama přilétl Boeing 737-800 registrace EI-DPS. Letalo bylo k mému překvapení skoro celé zaplněné. Start proběhl přesně na čas z dráhy 28. Celou dobu letu jsem byl přilepený na okýnku, takže jsem ani moc nevnímal cabin crew vesele nabízející Ryanair Magazine, jídlo, pití, elektrické cigarety, stírací losy a lístky na autobus do Milána nebo Brescia. Moc jsem nechápal, proč na tak krátkém letu piloti stoupali až do 41000 stop, kde setrvali asi jen 15 minut. Přiblížení do Bergama proběhlo ze severu přeletem letiště, a následného stočení do ILS dráhy 28.

Po vystoupení z letadla již na nás čekal autobus, který nás převezl jen několik málo metrů. Příletová hala letiště mě příliš neoslovila. Spíš jsem si připadal jak na nějakém větším vlakovém nádraží. Třetí den po přesunu zpět na letiště Orio Al Serio jsme rychle a bez problémů prošli bezpečnostní kontrolou a dostali se do tranzitního prostoru, který již vypadá mnohem lépe. Na letišti je sice v převaze Ryanair a Wizz Air, ale létá tu také poměrně hodně exotických společností jako třeba Carpatair, Air Cairo, JeTran Air a další... Chvíli jsem občas litoval, že jsem si nevzal teleobjektiv, a nezašel si na nějaké spottovací místo...

Zpět pro nás přiletěl EI-DYJ. Hned jsem si všiml, že levý motor má celou přední část modrou, na rozdíl od přechodu bílá-žlutá-modrá. Load factor odahuji na cca 80% - dvě řady vepředu letadla byly ponechány volné kvůli optimálnímu center of gravity. Po vzletu z dráhy 28 a stočení se levou zatáčkou východním směrem jsme tentokrát stoupali jen do 36000 stop. Zpáteční let byl stejně jako let tam velice klidný, bez jakýchkoli turbulencí. Do Brna jsme přistáli na dráhu 10 s 40 minutovým předstihem. Zrovna když jsem vystupoval z letadla tak mě těsně minul pojíždějící Saab 340 CCA, který zrovna přiletěl z Prahy. Průchod příletovou halou je bez checkovaného zavazadla záležitostí minutky.

Co říci závěrem? Jednalo se o naprosto normální let s Ryanairem, nic už mě nepřekvapilo.

Žádné komentáře:

Okomentovat