sobota 16. listopadu 2019

Do Düsseldorfu s Austrian Airlines


Opět vyvstala potřeba přepravit se do Dortmundu za pracovními povinnostmi. Tentokrát jsem při cestě tam využil spojení s Austrian Airlines z Vídně do Düsseldorfu a zbytek vlakem. Dva dny před odletem se zpřístupnil online check-in, pomocí něhož jsem si zvolil místo u okna a e-mailem jsem dostal boarding pass.

Lety Austrian Airlines jsou ve Vídni odbavovány v terminálu 3, který jsem tak měl možnost vyzkoušet poprvé. Nejdřív jsem si u samoobslužného kiosku vytiskl štítek na zavazadlo a pak jej odevzdal na bag drop-off pásu. Pak už nic nebránilo rychlému průchodu bezpečnostní kontrolou a nalezení klidného místa pro čekání na odlet.

Minule jsem si stěžoval na přelidněnost terminálu 1. Musím přiznat, že novější terminál 3 je na tom mnohem lépe. Prostorné a prosvětlené prostory u odletových bran F a G dokážou čekání na odlet zpříjemnit. Našel jsem jen jednu vadu na kráse - jediné dostupné pítko na dopuštění vody bylo zrovna mimo provoz.

VIE-DUS, OS153, A320
Náš Airbus A320 čekal na vzdálenejší stojánce, proto se k letadlu jelo autobusem. Boarding začal až příliš brzo, protože letadlo ještě nebylo připravené, a tak jsme asi 15 minut museli v autobuse před letadlem zůstat zavření a počkat než úklidová četa dokončí svou práci. Po nástupu do letadla jsem se usadil na místo 5A, do druhé řady hned za oddělovačem business třídy. Díky úzkým Recaro sedadlům jsem se vůbec necítil stísněně a místa na nohy bylo víc než dost.

Odletěli jsme přesně na čas z dráhy 29 a zamířili na západ. Chvíli po vzletu letuška zatáhla závěs, aby ještě více oddělila business a economy třídu. Po nastoupání do cestovní hladiny začal servis. Na výběr bylo buď jablko nebo slané krekry a libovolný nealkoholický nápoj.


Let uběhl velmi rychle a zanedlouho už jsme za vydatného deště přistávali na dráhu 23L v Düsseldorfu. Následovalo krátké pojíždění k terminálu A, čekání na přistavení nástupního mostu a výstup z letadla. Přesunul jsem se k výdeji zavazadel, kde se za malou chvíli rozjel pás. Vyjelo ale jen asi 10 zavazadel a dál už nic. Čekali jsme asi půl hodiny, než se objevila další zavazadla.

Po vyzvednutí zavazadla jsem došel na zastávku AirTrain a koupil si jednosměrný lístek místního integrovaného systému, který platil v lanovce, vlaku i MHD v Dortmundu. Lanovka Air Train mě zavezla na vlakovou stanici, vlak RE pak na hlavní nádraží v Dortmundu a následně U-Bahn do hotelu.

Zážitek na palubě Austrian Airlines na krátkém letu se nijak nelišil od ostatních tradičních evropských leteckých společností. Za hlavní výhodu Austrian Airlines oproti ostatním aerolinkám při letu z Vídně považuji možnost využití hezčího terminálu 3.

Žádné komentáře:

Okomentovat