úterý 18. listopadu 2014

LKAA FIR 30 hodin online 2014

I tento rok nemohla chybět tradiční akce české divize IVAO - "třicetihodinovka". Opět se řídilo z virtuálního řídícího střediska v Kolíně, kam se sjeli virtuální piloti i řídící z celé ČR. Tentokrát jsem plánoval se na akci také osobně dostavit, bohužel z důvodu nemoci to nakonec nevyšlo. Tak jsem alespoň tradičně vykonal pár letů z doma od svého PC.


Stejně jako minulý rok bylo opět možné si vybrat z několika stovek připravených letů v bookovacím systému. Ty sice nebyly podle reálného letového řádu, ale vedly do destinací s přislíbeným pokrytím řídícími ostatních divizí. K menší změně došlo i v oblasti otevíraných pozic ATC - tentokrát se plánovalo pouze s Brnem, Ostrava zůstala většinu času offline. Hodnotím to však spíše jako pozitivní krok, alespoň byl provoz donucen létat hlavně z/do Prahy.

V sobotu 15.11. se akce ze začátku asi čtyři hodiny překrývala s dalším významným eventem - Zürich RFE. Na provozu nad Českou republikou se to ale příliš neprojevilo - opět dorazilo obrovské množství pilotů. Celkově na síti bylo v sobotu nejvíce něco přes 1200 připojení, v neděli dokonce téměř 1400. Servery IVAO to opět zvládly na jedničku, jen já jsem měl občas problémy se zamrznutím IvApu. Celkově bylo během třiceti hodin odbaveno přibližně 800 letů.


Pokud jde o můj počet letů, tak jsem na tom letos byl stejně jako minulý rok - tedy 9 letů. Dvakrát Praha-Brno a zpět, jednou z Krakova a jednou z Bratislavy. A pak ještě mimo bookovací systém let s Cessnou 172 na trase Karlovy Vary-Praha-Pardubice za VFR. Zejména ten poslední zmiňovaný let musel být pro věž na Ruzyni docela oříšek, protože napasovat takové pomalé letadlo mezi nepřetržitý proud přistávajících a vzlétajících dopravních letadel není zrovna legrace.

Za největší úspěch tento rok bych ale prohlásil návštěvu reportérů České televize v Kolíně, díky kterým byla odvysílána reportáž o akci ve zprávách na ČT24.



Poté, co jsem doletěl poslední let jsem natočil krátké video, kde je zachycen nedělní provoz od 20:30z do 22:15z, a kde zejména ze začátku si můžete všimnout vyčkávání letadel poblíž Prahy-Ruzyně.



Co dodat - snad jen že se akce opět velmi zdařila a že se už teď těším na příští rok. Snad už to bude s novou scenérií Aerosoft Mega Airport Prague, a snad se mi konečně poprvé podaří zúčastnit osobně v Kolíně. Velký dík patří všem, kteří se na přípravě a realizaci této náročné události podíleli.

Žádné komentáře:

Okomentovat