pátek 15. srpna 2014

Exkluzivní české preview - Aerosoft Airbus A318/A319 (BETA)

Upozornění: Všechny screenshoty níže jsou pořízené z beta verze a nemusí reflektovat finální produkt.

Vydání nového addonu pro FSX a Prepar3D od Aerosoftu - Airbusu A318/A319 se pomalu blíží. Pojďme se podívat, co nového nabídne a v čem může zaujmout. Stejně jako dřívější Airbus X Extended A320/A321 se zaměřuje na simulaci každodenních operací "z kapitánovy sedačky". Speciální postupy, které nenastanou v 99% letů, modelovány nejsou, což umožňuje zachovat příznivou cenu i dobu vývoje. Připomínám, že Airbus A318/A319 má být oproti Airbusu X Extended vylepšen - bude opravovat některé chyby, přidá novou funkčnost a samozřejmě nabídne dva kratší modely z rodiny A320. Po jeho vydání bude následovat Aerosoft Airbus A320/A321, který tak nahradí starší Airbus X Extended.


Asi nejmarkantnější novinkou bude WX Radar a TERR ON ND (zobrazení okolního terénu na navigačním displeji). Musím říct, že povětrnostní radar vypadá zatím nejlépe ze všech addonů, které jím byly vybaveny. Zobrazuje přesně oblasti a intenzity srážek a údajně také reálně zobrazuje odrazy od země (Ground Clutter) při určitém nasměrování. Nejlepší je, že pro správnou funkčnost WX radaru není vyžadován žádný speciální addon. U mě funguje výborně s Active Sky Next. Terénní displej pak zobrazuje nebezpečné oblasti vyšší než aktuální výška letadla. Je k nezaplacení při přistávání na letištích hluboko v údolí, zejména v noci.


U Airbusu A318 bude největším lákadlem patrně možnost tzv. Steep Approach. To se používá při přiblížení s větším úhlem sestupu než běžné 3°. Po stisku tlačítka STEEP APPR na overhead panelu je možné při plně vysunutých klapkách vysunout také spoilery a tím udržet přijatelnou přibližovací rychlost. V reálu toho využívají např. Airbusy A318 British Airways při přiblížení na letiště London City. Nově se také správně zobrazují indikace u IAE motorů - hlavním ukazatelem tahu motorů je zde EPR (Engine Pressure Ratio), nikoliv otáčky N1 jako u motorů CFM. Simulace zahřívání brzd při různě intenzivním brzdění je také jednou z novinek. Při delším pojíždění se vám taky nyní může stát, že se vám přehřejí brzdy. To je doprovázeno varovným hlášením a doporučením zapnutí BRK FAN (větráků brzd).


Externí model vypadá opravdu nádherně, zpracován je do posledního detailu. Již teď je k dispozici celkem 18 různých livrejí, některé z nich se sharklety. Díky dodávanému paintkitu budou určitě po vydání rychle přibývat další. Nyní i navigační a záblesková světla osvětlují zemi, což vypadá velmi efektně. Přistávací a pojížděcí světla vždy vypadaly u Airbusů od Aerosoftu asi nejreálněji. Obzvlášť dobře to vypadá při přistávání v noci, kdy světla začnou pomalu a plynule ozařovat přistávací dráhu. Na pravém konfiguračním MCDU přibylo několik nových nastavení, včetně možnosti nastavit naložení letadla.


Díky věrné simulaci Fly-by-wire je opravdu radost s Airbusem létat manuálně. Díky tomu, že Airbus se vždy automaticky přetrimuje tak, aby po uvolnění řízení držel aktuální náklon, je jeho ovládání velmi jednoduché a rychle přejde do krve. Jen to chce trošku cviku, člověku zvyklého na Boeingy může přesedlání na Airbus chvíli dělat problémy.

Toto jsou vše změny, kterých si člověk všimne na první pohled, ale "pod kapotou" je jich ještě mnohem více. Opravdu se mi líbí vstřícný přístup Aerosoftu ke svým zákazníkům, na svém fóru pravidelně a detailně informuje o postupu vývoje. Tento addon bude rozhodně jedním z nejlepších v roce 2014. Pokud máte rádi letadla Airbus, určitě se vám bude Aerosoft Airbus A318/A319 líbit.

Žádné komentáře:

Okomentovat