sobota 25. ledna 2014

Let s Norwegian Air Shuttle do Helsinek na Erasmus

Jelikož jsem se rozhodl strávit letní semestr prvního ročníku magisterského studia ve Finsku, vyvstala potřeba přepravy letadlem do Helsinek. Hledal jsem co nejlevnější letenky z Prahy nebo z Vídně. Nejlevněji vypadaly letenky s Air Baltic z Prahy přes Rigu, ale přestupovat na takové krátké vzdálenosti se mi moc nechtělo. Finnair nabízel hodně drahé jednosměrné letenky z Prahy i z Vídně (kolem 6000 Kč). Proto nakonec vyhrála nabídka Norwegianu z Prahy za 2700 Kč one-way včetně 20 kg zavazadla. Ano, letenka mohla být i levnější, kdybych nemusel přiletět v přesně daném termínu.


PRG-HEL, DY5847, B738
I tak ale nebyl let úplně nejpohodlnější co se časů týče. Odlet z Prahy v 21:25 a přílet v 00:40 helsinského času není pro další dopravu z letiště na ubytování úplně vhodný. Ale letenka už byla koupená, tak jsem se s tím musel smířit. Na ruzyňské letiště jsem dorazil chvíli před otevřením check-inu, k němuž jsem se následně ihned přesunul. I když jsem si nepřiplatil za výběr v místa v letadle, tak se mě paní zeptala, jestli chci sedět u okýnka nebo v uličce. Po odevzdání mého 18 kg vážícího zavazadla, setkání se studentkou z mé školy která mířila na stejnou zahraniční univerzitu, a po rozloučení s rodinou jsme zamířili na bezpečnostní kontrolu. Zde vše proběhlo hladce, a tak jsme si sedli u gatu D2 a vyčkávali na přílet našeho letadla.

Téměř celý den se dohlednost na Ruzyni pohybovala kolem 500 metrů, a tak byly v účinnosti LVP (Low Visibility Procedures). Všechna letadla ale přistávala bez problémů, včetně toho našeho. Tím byl Boeing 737-800 registrace LN-NOK. První dojem z interiéru po nástupu do letadla byl více než pozitivní. Příjemně zvolená kombinace barev černé a červené, moderní Recaro sedačky a výklopné LCD obrazovky nad sedadly. Během vytlačení probíhala bezpečnostní instruktáž pouze formou videa. 

Po startu z bohatě nasvícené dráhy 24 a nastoupání nad 10 000 stop bylo možno začít používat elektronická zařízení. Zároveň byla zapnuta Wi-Fi pro připojení na satelitní internet. Připojení je zdarma, ale jsou blokovány některé datově náročné služby (např. streamování videa). Ani rychlost se mi nepodařilo změřit, ale odhaduji tak 300-500 kbit/s. Při prvním připojení se zobrazí stránka s informacemi o letu a možností sledovat za poplatek filmy nebo TV. Během letu byly na LCD obrazovky promítány většinou krátké animované filmy.


Chvíli před začátkem klesání jsem zahlédl svit měst v Estonsku a po zklesání pod oblačnost bylo možno pozorovat zasněženou krajinu severně od Vantaa. Po přistání na dráhu 15 a příjezdu k terminálu 2 jsem se během výstupu z letadla zeptal letušky, zda by bylo možno pořídit fotku kokpitu. Tentokrát mi to bylo povoleno, takže jsem se pozdravil s piloty, udělal dvě fotky a pak už jsem spěchal k výdeji zavazadel. Pak už jen následovalo setkání s tutory v příletové hale a přibližně půlhodinová cesta autem z letiště Vantaa do Espoo, kde jsem měl zajištěno ubytování.

Společnost Norwegian je opravdu na pomezí low-costů a tradičních společností, a to jak svými cenami a službami, tak podmínkami přepravy.

Žádné komentáře:

Okomentovat