Jelikož jsem se rozhodl strávit letní semestr prvního ročníku magisterského studia ve Finsku, vyvstala potřeba přepravy letadlem do Helsinek. Hledal jsem co nejlevnější letenky z Prahy nebo z Vídně. Nejlevněji vypadaly letenky s Air Baltic z Prahy přes Rigu, ale přestupovat na takové krátké vzdálenosti se mi moc nechtělo. Finnair nabízel hodně drahé jednosměrné letenky z Prahy i z Vídně (kolem 6000 Kč). Proto nakonec vyhrála nabídka Norwegianu z Prahy za 2700 Kč one-way včetně 20 kg zavazadla. Ano, letenka mohla být i levnější, kdybych nemusel přiletět v přesně daném termínu.
PRG-HEL, DY5847, B738
I tak ale nebyl let úplně nejpohodlnější co se časů týče. Odlet z Prahy v 21:25 a přílet v 00:40 helsinského času není pro další dopravu z letiště na ubytování úplně vhodný. Ale letenka už byla koupená, tak jsem se s tím musel smířit. Na ruzyňské letiště jsem dorazil chvíli před otevřením check-inu, k němuž jsem se následně ihned přesunul. I když jsem si nepřiplatil za výběr v místa v letadle, tak se mě paní zeptala, jestli chci sedět u okýnka nebo v uličce. Po odevzdání mého 18 kg vážícího zavazadla, setkání se studentkou z mé školy která mířila na stejnou zahraniční univerzitu, a po rozloučení s rodinou jsme zamířili na bezpečnostní kontrolu. Zde vše proběhlo hladce, a tak jsme si sedli u gatu D2 a vyčkávali na přílet našeho letadla.
Téměř celý den se dohlednost na Ruzyni pohybovala kolem 500 metrů, a tak byly v účinnosti LVP (Low Visibility Procedures). Všechna letadla ale přistávala bez problémů, včetně toho našeho. Tím byl Boeing 737-800 registrace LN-NOK. První dojem z interiéru po nástupu do letadla byl více než pozitivní. Příjemně zvolená kombinace barev černé a červené, moderní Recaro sedačky a výklopné LCD obrazovky nad sedadly. Během vytlačení probíhala bezpečnostní instruktáž pouze formou videa.
Po startu z bohatě nasvícené dráhy 24 a nastoupání nad 10 000 stop bylo možno začít používat elektronická zařízení. Zároveň byla zapnuta Wi-Fi pro připojení na satelitní internet. Připojení je zdarma, ale jsou blokovány některé datově náročné služby (např. streamování videa). Ani rychlost se mi nepodařilo změřit, ale odhaduji tak 300-500 kbit/s. Při prvním připojení se zobrazí stránka s informacemi o letu a možností sledovat za poplatek filmy nebo TV. Během letu byly na LCD obrazovky promítány většinou krátké animované filmy.
Chvíli před začátkem klesání jsem zahlédl svit měst v Estonsku a po zklesání pod oblačnost bylo možno pozorovat zasněženou krajinu severně od Vantaa. Po přistání na dráhu 15 a příjezdu k terminálu 2 jsem se během výstupu z letadla zeptal letušky, zda by bylo možno pořídit fotku kokpitu. Tentokrát mi to bylo povoleno, takže jsem se pozdravil s piloty, udělal dvě fotky a pak už jsem spěchal k výdeji zavazadel. Pak už jen následovalo setkání s tutory v příletové hale a přibližně půlhodinová cesta autem z letiště Vantaa do Espoo, kde jsem měl zajištěno ubytování.
Společnost Norwegian je opravdu na pomezí low-costů a tradičních společností, a to jak svými cenami a službami, tak podmínkami přepravy.
Žádné komentáře:
Okomentovat