pondělí 16. prosince 2013

IVAO Crystal Skies

Síť IVAO letos slaví 15 let od jejího vzniku. Na oslavu byl uspořádán speciální event nazvaný Crystal Skies, jehož cílem bylo (stejně jako u každoročního Crowded Skies) dosáhnout co nejvíce připojených uživatelů v jeden moment. Event se odehrál 14. prosince 2013.


Kam poletím tento den jsem měl jasno už dlouho dopředu. Jelikož event probíhá neoficiálně celý den, nejlépe si ho lze užít nějakým pořádným long-haul letem. Zbýval mi poslední leg F1 World Tour, vedoucí ze São Paulo (poslední Velká cena Brazílie) do Londýna-Stanstedu (základna stáje McLaren-Mercedes). Proto jsem let naplánoval tak, aby můj čas příletu byl cca 21:00. Nejvíce připojení bylo očekáváno kolem 20:00.

Na cestu s nákladním Boeingem 747-400F Atlas Air jsem se vydal zhruba o půl desáté. Provoz na síti zatím nenasvědčoval, že by se schylovalo k něčemu mimořádnému. Na prvního řídícího jsem ale narazil až nad vzdušným prostorem Portugalska, což bylo až někdy kolem šesté hodiny večerní. V tu dobu zároveň počet připojení přesáhl hodnotu 1000. Zároveň se v tuto dobu začalo připojovat nejvíce pilotů i řídících. Při očekávané špičce v osm hodin jsem zrovna začínal klesat nad průlivem La Manche. Chvíli po osmé počet připojení kolísal kolem 2200. Asi ve 20:40 jsem za dohledu asi dalších čtyř letadel přistál na dráhu 22 ve Stanstedu, a to už počet připojení začal klesat. Ve Stanstedu byla online věž i ground. Bohužel chyběl radar, a tak mě naváděl trošku přetížený London Control.


Konečným oficiálním výsledkem je 2233 připojení v jeden okamžik, což je o pouhých 70 připojení méně, než činil dosavadní rekord z roku 2011. Za neúspěch bych ale Crystal Skies rozhodně neprohlásil. Ani jednou během celého letu, ani ve vypjaté závěrečné fázi, nedošlo k jedinému problému se sítí. Žádné nečekané odpojování, nemožnost připojit se na kanál v TeamSpeaku, mizení provozu nebo kolaps serverů. Nic takového. Takto stabilní síť při takovém zatížení jsem ještě neviděl. Nevím sice jaké konkrétní změny na serverech proběhly v posledních pár měsících, ale ať už byly jakékoli, rozhodně byly na 100% úspěšné.

I když tedy nebyl ustanoven nový rekord, stabilita sítě je myslím naprosto dostačujícím zadostiučiněním. Tak snad tento úspěch podpoří další rozvoj IVAO tím správným směrem. A mimochodem, uskutečněním tohoto jednoho letu jsem obdržel hned dva odznaky na památku.

Žádné komentáře:

Okomentovat