neděle 19. srpna 2012

Brno (BRQ) - Stansted (STN) - Cork (ORK) a zpět s Ryanairem za 520 Kč (retro trip report)

Už od doby mého prvního letu letadlem s British Airways do Londýna na International Student Summit jsem plánoval nějaký další výlet. Jelikož ten by jsem si ale musel financovat sám, poohlížel jsem se spíše po nějakých low-costových společnostech. Až v listopadu 2009 jsem si všiml akce Ryanairu z Brna do Stanstedu za 260 Kč tam i zpět na 1.-3. února 2010. Na akci jsem nalákal i několik dalších ze třídy, pár dní později jsme ještě přikoupili za 10£ letenky ze Stanstedu do Corku a zpět na 2. února 2010. Celkem nás tedy let BRQ-STN-ORK-STN-BRQ vyšel na neuvěřitelných 520 Kč.


Bylo to poprvé, co jsem měl letět z Brna, a hodně jsem se těšil. Všichni jsme se s dostatečným předstihem sešli před terminálem, a počkali, až se začne provádět bezpečnostní prohlídka. Ta byla následně velice rychlá, pak bylo ještě potřeba projít pasovou kontrolou, kde se paní policistka s úsměvem podivovala, kam že to letíme takhle místo školy. Poté, co s mírným zpožděním doletěl Boeing 737-800, se začala tvořit fronta u dveří na plochu, kde proběhla další kontrola boarding passu, a pak už jsme utíkali do letadla zabrat strategická místa. Odletěli jsme v 17:35 se zpožděním 30 minut chvíli po západu slunce z dráhy 28. Jelikož jsem seděl na pravé straně, mohl jsem chvíli pozorovat noční Brno, do té doby, než se kabina rozsvítila - pak už celou cestu nebylo vidět téměř nic. Ve Stanstedu jsme přistávali na dráhu 22, a zaparkovali až na samém severu letiště, takže do hlavní budovy terminálu jsme to pak neměli příliš daleko.

Letiště ve Stanstedu je pěkné, přehledné, čisté, s dostatkem obchodů, a dá se na něm pohodlně přespat. Brzo ráno v 6:00 nás čekal další leg do Corku, malého města na jihu Irska. Náš let byl jeden z prvních toho dne, a tak se terminál ještě nestihl naplnit lidmi. Za tmy a deště jsme odstartovali z dráhy 22, a pokračovali na západ. Jelikož jsem se přes noc moc nevyspal, tak jsem hned po startu usnul, a probudil se jen na chvíli kdesi v polovině cesty, kdy jsem viděl svítání, a pak až na samotné přistání. Již začínalo svítat i na zemi, a tak bylo možno vidět pobřeží, a následně pravou zatáčku nad pevninu a přistání na dráze 35. Přijeli jsme na stání s chobotem, ale ten přistaven nebyl, museli jsme do něj dojít pěšky po schodech.


Ačkoliv Cork je veliký asi jako poloviční Brno, tak na letišti mají mnohem větší provoz, čemuž odpovídá i velikost terminálu. Je docela stylově zařízený, moderní architektura se snoubí se starobylými stavebními prvky. Poté, co jsme zde strávili den, jsme kolem půl desáté večer odlétali zpět na Stansted. Startovali jsme z dráhy 17, a přibližně po hodině a dvaceti minutách letu jsme přistáli opět na dráhu 22 ve Stanstedu. Prošli jsme speciální pasovou kontrolou pro cestující přilétající z Irska, a opět jsme zde přespali.

Poslední leg zpět do Brna byl jako jediný za světla, odlétali jsme v 13:40 a startovali jak jinak, než z dráhy 22. Nejdříve nebylo díky oblačnosti vidět téměř nic, ale naštěstí se někde za Belgií začala trhat, a pak už bylo téměř úplně bez mráčků. Užívali jsme si krásných pohledů na zasněženou zimní krajinu. Minuli jsme Prahu, začali klesat, Brno jsme obletěli ze severu, a přistáli na dráhu 28. Plný reverz na zmrzlé runwayi, a jsme doma. 


Když hodnotím tento výlet zpětně, jsem rád, že jsem této příležitosti využil, protože takto levné letenky u Ryanairu nyní těžko seženete. Za minimálních nákladů jsem se podíval do Irska, i když jen na jeden den.

Ryanair Trip - Brno-Stansted-Cork

Žádné komentáře:

Okomentovat