Ještě jsem nenarazil na žádnou virtuální aerolinku, která by nabízela větší volnost, než právě Virtual Pilots Association. O VPA už jsem věděl dříve, ale až teprve od prosince roku 2011 jsem se stal jejím členem. S trochou nadsázky se dá říci, že se jedná o aerolinku, kde můžete létat pod jakýmkoli volacím znakem, s jakýmkoli letadlem, za jakýchkoli podmínek. Ale začněme pěkně od začátku.
Stát se členem VPA dá trochu práce. Nejen že musíte podstoupit úvodní teoretický test, ale musíte také počkat přibližně měsíc až dva, než se uvolní místo a budete moci začít za VPA létat. Maximální počet členů je totiž 500, takže je třeba počkat na ty, kteří přestali létat a po dvou měsících neaktivity budou vyřazeni. Tento proces nelze nijak uspěchat, maximum počtu členů je stanoveno z toho důvodu, že staff VPA by nedokázal poskytovat stejně kvalitní služby vyššímu počtu pilotů.
Jakmile jsme členy, máme na výběr několik možností, jak létat. Prvně je třeba uvést, že výběr letu je plně v rukou pilota, liší se pouze bodové hodnocení jednotlivých letů. Můžeme létat jak offline, tak na síti IVAO a VATSIM. První možností je létat přímo pod volacím znakem VIP ("ví aj pí" nebo freewings), čili pod virtuální volačkou, s jakýmkoli letadlem. Dále je tu možnost letu s volačkou privátního letadla (tedy např. OK-ABC), a nebo pod jakýmkoli reálným volacím znakem jakékoli aerolinky. V případě, že si vyhledáme let v databázi Flightstats (přímo z prostředí webových stránek VPA), a zaletíme reálný let s reálným letadlem a v reálném čase, dostáváme tak dvojnásobek bodů a status reálného airline letu.
V případě, že budete létat online, tak není třeba žádných dodatečných nástrojů (FSACARS a spol.). Logování letu probíhá přímo přes stránky VPA - nejdříve je třeba správně vyplnit letový plán, a odeslat žádost o automatické podání online letového plánu, a pak již je jen potřeba cca každých 30 min. zmáčknout tlačítko "Send report", které funguje zejména jako tlačítko bdělosti. Po ukončení letu je třeba dovyplnit PIREP časy off block a on block, a uletěnou vzdáleností.
Mimo vlastní lety lze také létat speciální tours, buď přímo oficiální VPA World Tour, nebo další vytvořené jinými piloty (vždy je jich tu přes 30), které jsou opět bodově zvýhodněné. Když už mluvím o bodech, ty se tu využívají zejména pro získání vyšších hodností, společně se splněním dalších kritérií. V hodnostech a různých ocenění se VPA opravdu vyžívá, takže "frčkolovci" si jistě přijdou na své. VPA také pořádá čas od času speciální online hromadný let, většinou VFR s malými letadly.
Ještě zmíním, že přímo na stránkách najdeme spoustu nástrojů na plánování letu, podrobné statistiky a repainty na spoustu letadel. Funguje tu také diskuzní fórum. Pokud tedy hledáte virtuální aerolinku, která vám poskytne volnost ve výběru vlastních letů, a dokážete být trpěliví při čekání na přijetí, Virtual Pilots Association je ideální, ne-li jediná volba.
Žádné komentáře:
Okomentovat