středa 18. ledna 2012

IVAO - Commercial Pilot zkouška

Téměř přesně po roce od složení mé poslední praktické pilotní zkoušky - SPP (Senior Private Pilot) - se mi podařilo domluvit termín na zkoušku dalšího pilotního levelu - CP (Commercial Pilot). Zkoušku jsem měl 16.1.2012, dostal jsem přidělenou trasu LZIB-LKPR, a vybral jsem si letadlo Boeing 737-600. Důvod, proč jsem neletěl s mým oblíbenějším Airbusem byl jasný - Boeingy totiž pěkně kreslí radiály přímo na navigační display a tak můžu mít mnohem lepší přehled o situaci.

Po obdržení krkolomné odletové procedury z Bratislavy (což obnášelo spirálovitou otočku hned po vzletu dokola nad letištěm, a následně dvě pravoúhlé zatáčky), jsem obdržel hold někde u hranic, a pak NDB přiblížení na dráhu 28 v Brně. Po touch-and-go opět stoupání do cestovní hladiny (FL260). U Prahy pak další hold, klesání, ILS procedura a přiblížení na dráhu 28, nezdařené přiblížení, a divert do Karlových Varů, kde bylo vše završeno procedurou circle-to-land na dráhu 11. Samozřejmě nechybělo ještě pár teoretických otázek, a bylo hotovo. Na mapě můžete vidět přibližně trasu, kudy jsem letěl, ovšem v mnoha místech není rozlišení dostatečné pro některé prudké manévry.


Pár chybek jsem samozřejmě udělal, hlavně jsem měl problém zaletět správně holding ve vysoké rychlosti a ve velké výšce - nebo spíše holding nakonec byl korektní, ale se zbytečně obrovským poloměrem. Kdybych tak nespěchal a na více místech si v klidu zpomalil, třeba by se celá zkouška dala zvládnout i bez jediného strhnutého bodu. Celkově se zkouška na CP co do obsahu hodně podobá zkoušce na SPP - pouze obohacená o pár pokročilejších postupů a s rozdílem, že se letí s rychlejším letadlem a často tedy je potřeba vše řešit mnohem rychleji.

Závěrem je třeba poděkovat examinátorovi BS, který obětoval pár hodin svého volného času pro to, abych měl o čárku víc na svém odznáčku hodnosti :)


Žádné komentáře:

Okomentovat