neděle 23. října 2011

Budapest Ferihegy (BUD/LHBP) spotting 2011

Když jsem dostal nabídku podívat se na jeden den na letiště do Budapešti, moc dlouho jsem neváhal a tuto nabídku přijal. Nastudoval jsem spotterská místa na velice přívětivé stránce místních spotterů, a uložil si frekvence do scanneru. Docela mě překvapilo, když jsem se večer před odjezdem dověděl, že zde má právě zítra přistávat zbrusu nový Boeing 747-8 Cargolux. Bohužel, časově to vypadalo, že ho již nestihnu. V hloubě duše jsem však doufal, že třeba bude mít nějaké zpoždění - to nakonec neměl a já ho tak viděl jen v dáli stoupat zrovna když jsme vjížděli do Budapešti.

Jinak ani po zbytek dne mě štěstí příliš neprovázelo. Největší pravidelná letadla Boeing 767 American Airlines a A330 Hainan Airlines přistály a startovaly na opačné dráze, než jsem stál já. Celkově je tu provoz např. oproti Vídni citelně slabší, a hlavně s velkým množstvím lowcostů v podobě Wizz Air a EasyJet. Aspoň jsem si nafotil skoro kompletní flotilu maďarské národní společnosti Malév, a to včetně Boeingu 737-800 v barvách OneWorld a historického Dashe 8. Další zajímavá letadla pak byla třeba Gulfstream G550 N800JH, Saab 2000 Moldavian, A320 Qatar, E170 LOT s reklamou na Krakow a Bombardier CL604 Swiss Ambulance. Na jedné fotce je v pozadí i zmiňovaný Airbus A330 Hainan Airlines.

Co dodat - letiště v Budapešti je velice vhodné ke spottování, bohužel díky mé smůle jsem tento den ty nejlepší kousky propásl.

Žádné komentáře:

Okomentovat