neděle 5. září 2010

Letecké muzeum Kbely

Na začátku června jsem strávil dva dny v Praze - ten první jsem využil (mimo jiné) k návštěvě leteckého muzea na letišti v Kbelech, ten druhý jsem fotil na letišti v Ruzyni. Muzeum v Kbelech se nachází přímo v prostorech letecké vojenské základy - je zde ovšem vyhrazen veřejný prostor. Pokud byste chtěli odstud fotit pohyb na vojenském letišti - máte smůlu - zaprvé tu není ani pořádně vidět na dráhu, za druhé by na vás hodně rychle někdo přišel.

Celý prostor muzea tvoří několik hangárů a pak venkovní expozice. V jednotlivých hangárech jsou vždy letadla uspořádána podle jednotlivých etap - od první světové války až po současnost. Většinou je jedná o letadla české výroby, jsou tu ale také třeba F-4M Phantom nebo F-5E Tiger II a další. Zajímavý je i hangár s prvními proudovými letadly - Me-262 nebo Jak-17. Dále tu nalezneme samozřejmě spoustu vyřazených Migů - MiG-15, MiG-17, MiG-21, MiG-23, jakožto i Su-22 nebo Su-25. Nechybí ani vrtulníky - Mi-4, Mi-17, Mi-24 a další. A dokonce tu najdeme i An-24 a L-410. Úplně vzadu je odstavený ještě poměrně zachovalý Tu-104 Československých aerolinií.

Ovšem podle mě je úplně nezajímavější největší hangár číslo 7 - zde se soustřeďují jak sportovní a akrobatická letadla, větroně a vojenská letadla od roku 1945 do současnosti. Je tu třeba i Zlín Z-50, L-39 a L-159, nebo Aero Ae-45. Jako taková bizardnost je tu i kabina vesmírné lodi Soyuz.

Letecké muzeum ve Kbelech je zkrátka muzeum s největší a nejobsáhlejší stálou expozicí letadlel v České republice. Jeho návštěva se určitě vyplatí, vstup je zdarma.

Žádné komentáře:

Okomentovat