středa 3. srpna 2016

Aerosoft Mega Airport Prague - vyplatí se?

Před několika týdny vyšla dlouho očekávaná scenerie pro FSX a P3D - Praha-Ruzyně od XHT-Labs, brandovaná jako Aerosoft Mega Airport Prague. Sám jsem se na detailní scenerii pražského letiště velice těšil, ovšem nekupoval jsem ihned po vydání - první uživatelé hlásili problémy jako mizení objektů po zapnutí GSX nebo drastický pokles FPS při zapnuté funkci dynamických nástupních mostů. Asi po dvou týdnech ale byly ty největší chyby opraveny a já se rozhodl scenerii za 25,37 € zakoupit.


Kvalitou textur a objektů se tato scenerie drží současného standardu - neurazí, ale ani nenadchne. Kromě samotného letiště je pěkně vymodelované i blízké okolí. Překvapilo mě i relativně detailní zpracování interiéru terminálů. Co mě ovšem trochu mrzí je absence spotterských vyhlídkových valů u prahu dráhy 24 a u křížení drah - nevím, jak mohli autoři na takto významné objekty zapomenout...


Jak už jsem zmínil, scenerie obsahuje dynamické nástupní mosty. V praxi to funguje tak, že pokud máte zataženou parkovací brzdu, most se automaticky přistaví k letadlu. Jakmile brzdu uvolníte, most automaticky odjede. Je to hezký detail, ale nic převratného. Mnohem více oceňuji precizně fungující cedule automatického naváděcího parkovacího systému.

I v noci scenerie vypadá nádherně, určitě oceníte dostatek světla v blízkosti stání. Co se týče náročnosti, v současné verzi (1.05) na většině počítačů asi nebudete mít problém dosáhnout 40-60 FPS i na vyšší detaily.


Vyplatí se tedy investice do placené Mega Airport Prague, nebo bude stačit starší freewarová scenerie? Pokud máte Prepar3D, pak vám pravděpodobně bude freewarová scenerie dělat neplechu jako např. blikající textury. V tomto případě se asi nebudete dlouho rozmýšlet a sáhnete po scenerii od XHT-Labs. Pokud létáte jen v FSX a na detaily kolem letiště se příliš nezaměřujete, pak si vystačíte i volně dostupnou scenerií (LKPR 12-30 Edition).

Žádné komentáře:

Okomentovat