pátek 6. února 2015

de Havilland DH.82 Tiger Moth - legendární cvičný dvouplošník pro FSX


Tiger Moth byl jedním z nejpoužívanějších cvičných letounů v období kolem druhé světové války. Sloužil ve vzdušných silách po celém světě, nejvíce jich ale létalo v RAF. Jeho oblíbenost dokazuje také fakt, že v současnosti ještě létá v soukromých rukách přibližně 250 kusů. Díky tvůrcům Ant's Airplanes si můžeme řízení tohoto dvouplošníku vyzkoušet zdarma ve Flight Simulatoru X.

Instalace je velice jednoduchá, stačí si pouze stáhnout 72 MB balíček a spustit instalátor, který se o vše postará. Najdeme zde celkem 8 pestrobarevných repaintů, reprezentující jak vojenská, tak soukromá letadla. Ze stránek autorů je možno stáhnout také paintkit, takže kreativnější jedinci si budou moci jednoduše vytvořit další zbarvení. Tiger Moth se vyznačuje relativně jednoduchou konstrukcí, přesto je ale externí model velice detailní.



Kokpit letadla vypadá velmi jednoduše, ale přitom účelně. Najdeme zde pouze rychlost, výšku, zatáčkoměr, otáčky motoru, teplotu oleje a kompas. Na rozdíl od velmi povedeného externího modelu je kokpit trošku zanedbaný - nejvíce mi asi vadí textury s nižším rozlišením. Přesto ale v oblasti freewaru se jedná o mírný nadprůměr.


Letový model je údajně velmi přesný, dobře simuluje také ztrátu vztlaku a pád. Celkově je ale Tiger Moth velmi jednoduché letadlo s předvídatelným chováním, stejně jako většina cvičných letadel. Model má také vlastní zvuky motoru, které jsou ucházející. Klávesou Shift+3 se otevře panel, přes který je možno otevírat jednotlivé dveře, přidat pasažéra nebo pilota do kokpitu a vložit nebo odstranit GPS z kokpitu.


Součástí je také desetistránkový manuál, popisující ovládání tohoto letadla, a také checklisty v rámci kneeboardu přímo v FSX. Pokud budete chtít s Tiger Mothem létat online, bude se vám hodit ICAO kód typu letadla, který je v tomto případě "DH82".


Jestli máte rádi historická letadla, pak tento Tiger Moth rozhodně vyzkoušejte. Na takové to jednoduché VFR polétání je jako stvořený.

Žádné komentáře:

Okomentovat