pátek 27. září 2013

CZ Heli Tour 2010/2013 konečně dokončena

Včera jsem konečně doletěl poslední leg jedné z nejdelších a nejtěžších divizních tour - české helikoptérové tour. Začala v roce 2010, postupně prošla několika krizovými obdobími, kdy vůbec nebylo jasné, zda bude pokračovat - zažila změnu nových webových stránek, několik personálních obměn ve staffu a vystřídali se na ní dva tvůrci. V létě 2013 byl konečně publikován poslední leg a ke konci tohoto roku bude uzavřena. Časově se tak jedná možná o nejdelší tour na IVAO vůbec.


Tato tour reprezentuje tradiční podstatu většiny vrtulníkových tour - plnění různých misí. Ty byly postupně více či méně pravidelně publikovány jedna po druhé. Většinou se jednalo o nalezení nějakého objektu podle více či méně přesného popisu. Speciální pak byla devátá mise, pojatá jako hromadný dvouhodinový event, při které se postupně při hledací soutěži obletěla téměř celá ČR. Jinak zabrala většina legů přibližně hodinu až hodinu a půl. Ze začátku byl o tour relativně velký zájem, a tak jsem první tři legy letěl ve společnosti dalších pilotů, což pomohlo k rychlejšímu dokončení mise. Postupně ale zájem upadal, ve skupině jsem letěl až opět onu devátou misi, pak zase sám.

Některé mise daly opravdu zabrat. Najít malinkatý domeček na ploše 10x10 km je nadlidský úkol, zejména pokud si nevypnete autogen. Jindy jsem zase přesně nevěděl kam letět - např. u desáté mise, kde bylo potřeba rozluštit záhadný monolog šíleného pilota. Za ty tři roky jsem několikrát obměnil stroj, na kterém jsem létal. Začal jsem s Bellem 206, pak přesedlal na Blackhawka, poté na Eurocopter EC-135, a poslední let jsem si dal stylově s AH-64 Apache.

Ačkoli můžu říct, že mě celá tour bavila, ke konci už mi přišla moc dlouhá. Letový model vrtulníků ve Flight Simulatoru obecně není příliš zdařilý, a tak ke konci už mě létání na "mixérech" omrzelo. Poslední legy už jsem dolétal víceméně jen z povinnosti. Pokud však máte rádi dobrodružství a tuto tour jste ještě nezačali, určitě vám ji mohu doporučit. Ještě stále je do konce roku spoustu času na to, abyste ji stihli v klidu dokončit.

3 komentáře:

  1. Toto je otázka mimo téma ale jestli se můžu zeptat na kolik nastavuješ expoziční dobu cca. dík za odpověd

    OdpovědětVymazat
  2. S teleobjektivem při ohnisku 150-250mm většinou minimálně kolem 1/500

    OdpovědětVymazat