neděle 30. září 2012

LKAA FIR 30 HRS Online

Po poněkud delší odmlce jsme se všichni opět dočkali nejdůležitějšího českého eventu na IVAO - 30-ti hodinovky. Opět byla řízena ve virtuálním řídícím středisku v Kolíně, opět bylo možno bookovat spoustu reálných letů v rámci prostoru LKAA. Tentokrát dokonce i pouhé přelety nad územím, což byl jistě zajímavý  tah co do množství nabízených letů, ale nakonec to dopadlo tak, že někteří se tak úplně vyhnuli jakýmkoli českým letištím.


Dříve byl tento event koordinován i se slovenskou a maďarskou divizí, nyní se aspoň kryl s 24 hodinovkou v Německu. Provozu bylo hodně, i když se mi zdálo, že přece jen méně jak v minulých letech. Jelikož řídilo spoustu mladších a méně zkušených řídících, občas jsem zaznamenal některé nepatrné chybky, nebo nepřesnosti, ale nic vážného. Nejvíce mi ale vadilo, že v sobotu odpoledne přestal fungovat Voice ATIS na stránkách, zrovna ve chvíli, kdy se v reálu uzavřela dráha 24, a začala se létat 30, což mohlo být pěkným zpestřením, nicméně na IVAO se létalo celou dobu na 24. Pak také k večeru začaly stávkovat servery, takže jsem se naštval, vypnul FSku, a už se na to vykašlal, stejně jsem do té doby už měl nalétáno mnohem víc, než jsem původně chtěl...

Celkem jsem tedy za oba dny zaletěl 5 reálných letů, dále nemohl chybět povinný skok LKPR-LKTB, pak jsem si to trochu zpestřil IFR letem s Pilatusem PC-9 z Ostravy přes Brno do Prahy a zpět do Ostravy, přičemž v Brně a Praze jsem udělal průlet nad dráhou. A nakonec ještě s MD-11 z Mnichova do Prahy a zpět, kdy na zpátečním letu se stala ona nepříjemná událost se servery.


Nevím, jestli je to jen smůlou, ale nikdy jsem nenatrefil na otevřenou pozici directora (Ruzyně Radar) - což také považuji za mínus oproti minulému ročníku. Ale celkově jsem si event užil, rozhodně patří dík všem, díky kterým bylo možno tuto akci zrealizovat. Doufám jen, že na další 30 hrs nebudeme muset čekat dva roky, a že se povede ji provést už příští rok. Kde jsou ty časy, kdy jsem začínal, a byly dvě dokonce 36-ti hodinovky v roce...

2 komentáře:

  1. Máš pravdu... letos byla celkem slabší, no na Prahu jsem nezavítal takže Prahu neberu ale s chybičkami jsem se potkával v jednom kuse kdy jsem se tomu buď jen zasmál nebo i kroutil hlavou, vím že pro 30hrs se dělal výcvik hlavně pro ATC na Prahu ale do příště snad i na regionech budou sedět lidé co budou trochu lépe reprezentovat.

    OdpovědětVymazat
  2. Faktem je že provozu bylo letos méně. Co se serverů týče, byla to taky docela sranda, neboť v pátek těsně před začátkem akce byl spuštěn TS server EU3V, který měl za následek velkou nestabilitu nejen EU3, ale i dalších systémů nutných pro provoz webu a dalších mnoha podpůrných aplikací, jakými je i Voice Atis, které na tomto serveru běžely jako support pro 30 hrs. Snad už k tomu příště nedojde.

    OdpovědětVymazat