pátek 3. února 2012

BRQ-FCO, CIA-BTS

Přes zimu je možno využít velice nízkých cen letenek a podívat se na nějaké zajímavé místo. Původní plán Brno-Řím-Barcelona-Bergamo-Bratislava byl změněn na Brno-Řím-Porto-Bergamo-Bratislava, a ještě později, díky novému poplatku Ryanairu za placení kartou, na pouhé Brno-Řím Fiumicino a Řím Ciampino-Bratislava. Z Brna do Říma-Fiumicino bylo možné využít velice nízké ceny Wizz Airu v rámci super promo - cca 250 Kč a na zpáteční cestě z Ciampina do Bratislavy Ryanair za stále ještě přijatelných 600 Kč.

Do Brna pro nás doletěl nejnovější Airbus A320 Wizz Airu, HA-LWL (starý jen něco přes půl roku). Letadlo je z pražské základny, a tak na palubě byly české letušky. Interiér Wizzu mi přijde velice vkusný, stejně tak stejnokroje flight attendantů. Po velice stručné bezpečnostní instruktáži jsme odletěli z dráhy 10, a poté velice brzo doprava zatáčkou na MIKOV. Díky bezmračné obloze bylo i přes úplnou tmu aspoň občas něco vidět. Let byl naprosto klidný, opět bez turbulencí. Velice měkké přistání ve Fiumicinu bylo na čas na dráhu 34R a poté trošku delší pojíždění k terminálu k chobotu. Zeptali jsme se dokonce, zda by po přistání bylo možné se podívat do kokpitu, což nám bylo povoleno, ale vzhledem k tomu, že jsme byli celkem čtyři tak do kokpitu nejdřív vešli jen dva, a pak se ze záchodu vrátil nepříliš nadšený kapitán, takže já už jsem se nepodíval.

Fiumicino je poměrně nepřehledné, nemoderní letiště, kde je velice lehké se ztratit. Chvíli nám trvalo, než jsme našli správnou cestu ven. Přes noc je ale velice klidné a tiché. Jeden den jsme si zajeli k moři do Lido di Ostia, které je v ose pro přílety na dráhy 34. Zrovna se na ně létalo paralelně, ale letadla zde byla ještě poměrně vysoko a daleko, na focení to moc není. Nejzajímavější letadlo, které jsem viděl, byl Airbus A340-300 SriLankan Airlines.

Ciampino je zase velice malé letiště, které zavání spíše novotou. Jak příletová, tak odletová hala je opravdu velmi malá, na to, kolik letů se zde za den uskuteční. Pro lety v rámci EU je zde malá a nízká čtvercová místnost s jednotlivými gaty, kde je i pěkný výhled na dění na letišti. Očekával jsem samý Ryanair, který zde má téměř absolutní monopol, ale bylo zde i hodně business jetů, a vojenských letadel. Překvapil mě zde zejména C-130 Hercules, Avro RAF, italský vládní Airbus A319, a pak třeba Piaggio P.180 nebo Canadair CL-215 Protezione Civile.

Náš let do Bratislavy zajišťoval ten den EI-DWT. Odlet z Ciampina se mi líbil - z dráhy 15 jsou po levé straně vidět hodně blízko bytovky, po startu pak pohoří a jezera. Velice rychle jsme ale vylétli nad mraky, které vydržely celou cestu až do Bratislavy. Zde jsme přistávali na dráhu 31, zároveň bylo vidět další Ryanair připravený k odletu na dráze 04. V Bratislavě na letišti jsem nikdy nebyl, a tak mě docela překvapil velice malý příletový terminál, v kontrastu s hodně velkým a novým odletovým terminálem. Ten téměř zel prázdnotou - protože zde toho už tento den moc neletělo.

Celkově musím říct, že Airbus Wizz Airu se mi líbí mnohem víc než Boeing Ryanairu. Navíc se mi Airbus zdá tišší a opticky v kabině větší a prostornější - místo na nohy je ovšem srovnatelné. Poměrně netradiční je, že hlavní letiště Říma - Fiumicino je o mnohem dál od centra, než jeho vedlejší - Ciampino.

V galerii jsou namíchané i fotky z Říma, které můžete i nemusíte ignorovat a podívat se jen na letadla.

Žádné komentáře:

Okomentovat