sobota 22. ledna 2011

IVAO - Senior Private Pilot, Heavy Weather a 1000 hodin

I když pilotní hodnosti na IVAO nemají takový význam jako hodnosti ATC, přesto mít vyšší pilotní hodnost přináší určitou satisfakci a rozlišení kvalitních - méně kvalitních pilotů. Ve středu, 12.1.2011 ve 20:00 jsem se připojil na letiště Brno-Tuřany s ATR-72 a volacím znakem EXM1637 (Exam 1637) s tím, že se pokusím o získání hodnosti Senior Private Pilot (SPP), což je vlastně předposlední nejvyšší běžná pilotní hodnost.

Už létám celkem dlouho, a tak mě během zkoušky nezaskočilo téměř nic. V podstatě šlo o radionavigační let z Brna do Prahy, za použití pouze VOR a DME. Řídící (zkoušející) mi tak dával instrukce pro nalétnutí radiálů radiomajáků, chtěl po mě zahlásit polohu, vyzkoušel mě i z holdování, nalétnutí ILS procedury, nezdařeného přiblížení a VOR/DME přiblížení. Během letu jsem měl také dekódovat METAR Prahy-Ruzyně, kde jsem udělal tu chybu, že jsem zaměnil dráhové podmínky (brzdné účinnosti) za dráhovou viditelnost. Celkově až na nějaké malé chyby a nepřesnosti jsem zkoušku zvládl bez problémů.

Poděkování patří CZ-DIR za vyzkoušení a CZ-TA3 za zajištění zkoušky. Validování zkoušky trvalo 9 dní, teď už jsem ale oficiálně pilot hodnosti SPP. Na mapě můžete vidět, jak jsem letěl.


V úterý, 18.1.2011 byl pořádán Fly-in do Brna, díky mlze a velice nízké viditelnosti dokonce byla zajištěna aktivace Heavy Weather - frčky udělované za přistání pod dohledem validátora buď ve velkém bočním větru, nebo za nízké viditelnosti. Napoprvé při letu z Prahy to nevyšlo, až podruhé z Ostravy se mi poštěstitlo.

V neposlední řadě jsem překročil celkově 1000 hodin online na IVAO a byla mi za to automaticky udělena další frčka. A před pár dny jsem také dokončil IFR tour české divize. Teď jsem se jal létat nové World Toury pro rok 2011, takže je stále co dělat...

Shrnutí nových kousků do sbírky v mém profilu:


Žádné komentáře:

Okomentovat